11

DANE OGÓLNE

Producent: Jelczańskie Zakłady Samochodowe Jelcz S.A.

Marka i model: Jelcz 120M

Rok produkcji: 1992

Lata produkcji modelu: 1992-1995

Ilość wyprodukowanych egzemplarzy: b.d.

Ilość miejsc siedzących / stojących / ogółem: 34 / 76 / 110

Masa własna: 9 800 kg

Masa całkowita: 17 500 kg

Układ drzwi: 2-2-2

Długość: 12 000 mm

Szerokość: 2 500 mm

Wysokość: 3 040 mm

Poprzedni właściciel: Komunalny Zakład Komunikacyjny Sp. z o.o. (1992-2011)

W kolekcji Klubu: od 2011 roku

wnętrze120M

DANE TECHNICZNE

Silnik: WSK-Mielec SWT 11/300/1; z zapłonem samoczynnym, rzędowy, poziomy, 6-cylindrowy, doładowany; pojemność skokowa 11 100 cm3; moc maksymalna 162 kW przy 2000 obr/min; maksymalny moment obrotowy 865 Nm przy 1500 obr/min.

Skrzynia biegów: FPS Tczew S4-95 (licencja ZF); mechaniczna, 4-biegowa + wsteczny; synchronizowana; przełożenia 4,13 / 2,36 / 1,51 / 1,00; W 5,37.

Sprzęgło: WSK-Świdnik; suche, cierne, jednotarczowe, bez regulacji momentu obrotowego, wyposażone w tłumik drgań skrętnych, sterowane mechanicznie siłownikiem hydraulicznym wspomaganym pneumatycznie; okładzina cierna FOC-Pustelnik T-357.

Wał napędowy: dwuprzegubowy, bezrurowy z wyrównaniem długości.

Most napędowy tylny: Jelcz MT 1031 A; o przekładni dwustopniowej, hipoidalno-zwolnicowej i przełożeniu całkowitym 5,125.

Zawieszenie przednie: zawieszenie mieszane; miechy powietrzne sterowane zaworami samopoziomującymi; sprężyny śrubowe; amortyzatory teleskopowe dwustronnego działania AT13; wahacze z przegubami metalowo-gumowymi obsadzone na łożyskach tłoczonych.

Zawieszenie tylne: zawieszenie mieszane; miechy powietrzne sterowane zaworami; resory piórowe; amortyzatory teleskopowe dwustronnego działania AT13; stabilizator.

Układ kierowniczy: FMS Szczecin 8065 (licencja ZF); hydrauliczne wspomaganie przekładni 10 MPa.

Układ hamulcowy: dwuobwodowy; hamulec roboczy mechaniczny, bębnowo-szczękowy, sterowany pneumatycznie, siłowniki osi przedniej tłokowe, siłowniki osi tylnej membranowo-sprężynowe; hamulec postojowy działający na koła tylnej osi za pomocą części sprężynowej siłowników.