DANE OGÓLNE

Producent: Jelczańskie Zakłady Samochodowe Jelcz S.A.

Marka i model: Jelcz 120MM/1

Rok produkcji: 1994

Lata produkcji modelu: 1993-1995

Ilość wyprodukowanych egzemplarzy: b.d.

Ilość miejsc siedzących / stojących / ogółem: 34 / 76 / 110

Masa własna: 9 600 kg

Masa całkowita: 17 200 kg

Układ drzwi: 2-2-2

Długość: 12 000 mm

Szerokość: 2 500 mm

Wysokość: 3 040 mm

Poprzedni właściciel: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu (1994-2014)

W kolekcji Klubu: od 2014 roku

Obraz 013

DANE TECHNICZNE

Silnik: MAN D 0826 LUH 05, spełniający normę emisji spalin Euro 1; wysokoprężny, rzędowy, 6-cylindrowy, doładowany, z chłodzeniem powietrza doładowującego; pojemność skokowa 6871 cm3; średnica cylindra  108 mm; skok tłoka 125 mm; moc maksymalna 230 KM przy 2400 obr/min; maksymalny moment obrotowy 850 Nm przy 1300-1500 obr/min.

Skrzynia biegów: ZF 4HP-500; automatyczna, 4-biegowa + wsteczny, z integralnym zwalniaczem; przełożenia 3,43 / 2,01 / 1,42 / 1,0; W 4,84.

Wał napędowy: dwuprzegubowy, bezrurowy z wyrównaniem długości.

Most napędowy tylny: Jelcz MT 1032 A; o przekładni dwustopniowej, hipoidalno-zwolnicowej i przełożeniu całkowitym 5,86.

Zawieszenie przednie: zawieszenie mieszane; miechy powietrzne sterowane zaworami samopoziomującymi; sprężyny śrubowe; amortyzatory teleskopowe dwustronnego działania AT13; wahacze z przegubami metalowo-gumowymi obsadzone na łożyskach tłoczonych.

Zawieszenie tylne: zawieszenie mieszane; miechy powietrzne sterowane zaworami; resory piórowe; amortyzatory teleskopowe dwustronnego działania AT13; stabilizator.

Układ kierowniczy: FMS Szczecin 8065 (licencja ZF); hydrauliczne wspomaganie przekładni 10 MPa.

Układ hamulcowy: dwuobwodowy; hamulec roboczy mechaniczny, bębnowo-szczękowy, sterowany pneumatycznie, siłowniki osi przedniej tłokowe, siłowniki osi tylnej membranowo-sprężynowe; hamulec postojowy działający na koła tylnej osi za pomocą części sprężynowej siłowników.