DANE OGÓLNE
Producent: Jelczańskie Zakłady Samochodowe Jelcz S.A.
Marka i model: Jelcz 120MM/1
Rok produkcji: 1994
Lata produkcji modelu: 1993-1995
Ilość wyprodukowanych egzemplarzy: b.d.
Ilość miejsc siedzących / stojących / ogółem: 34 / 76 / 110
Masa własna: 9 600 kg
Masa całkowita: 17 200 kg
Układ drzwi: 2-2-2
Długość: 12 000 mm
Szerokość: 2 500 mm
Wysokość: 3 040 mm
Poprzedni właściciel: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu (1994-2014)
W kolekcji Klubu: od 2014 roku
DANE TECHNICZNE
Silnik: MAN D 0826 LUH 05, spełniający normę emisji spalin Euro 1; wysokoprężny, rzędowy, 6-cylindrowy, doładowany, z chłodzeniem powietrza doładowującego; pojemność skokowa 6871 cm3; średnica cylindra 108 mm; skok tłoka 125 mm; moc maksymalna 230 KM przy 2400 obr/min; maksymalny moment obrotowy 850 Nm przy 1300-1500 obr/min.
Skrzynia biegów: ZF 4HP-500; automatyczna, 4-biegowa + wsteczny, z integralnym zwalniaczem; przełożenia 3,43 / 2,01 / 1,42 / 1,0; W 4,84.
Wał napędowy: dwuprzegubowy, bezrurowy z wyrównaniem długości.
Most napędowy tylny: Jelcz MT 1032 A; o przekładni dwustopniowej, hipoidalno-zwolnicowej i przełożeniu całkowitym 5,86.
Zawieszenie przednie: zawieszenie mieszane; miechy powietrzne sterowane zaworami samopoziomującymi; sprężyny śrubowe; amortyzatory teleskopowe dwustronnego działania AT13; wahacze z przegubami metalowo-gumowymi obsadzone na łożyskach tłoczonych.
Zawieszenie tylne: zawieszenie mieszane; miechy powietrzne sterowane zaworami; resory piórowe; amortyzatory teleskopowe dwustronnego działania AT13; stabilizator.
Układ kierowniczy: FMS Szczecin 8065 (licencja ZF); hydrauliczne wspomaganie przekładni 10 MPa.
Układ hamulcowy: dwuobwodowy; hamulec roboczy mechaniczny, bębnowo-szczękowy, sterowany pneumatycznie, siłowniki osi przedniej tłokowe, siłowniki osi tylnej membranowo-sprężynowe; hamulec postojowy działający na koła tylnej osi za pomocą części sprężynowej siłowników.