Jak już wcześniej wspominaliśmy, w tym roku zaszczyt organizacji XII Ogólnopolskiego Zjazdy Stowarzyszeń Miłośników Komunikacji Miejskiej przypadł dla nas. 🙂

W miniony weekend mieliśmy okazję gościć na Podlasiu naszych przyjaciół z różnych zakątków kraju. W Zjeździe wzięło udział 27 osób, z czego 17 to członkowie następujących organizacji:

• Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie,
  • Konińscy Miłośnicy Transportu Publicznego,
  • Retrotrans,
  • Krakowski Klub Modelarzy Kolejowych,
  • Lubelskie Towarzystw Ekologicznej Komunikacji,
  • Szczecińskie Towarzystwo Miłośników Komunikacji Miejskiej,
  • Klub Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi.

Podczas pierwszego dnia pokazaliśmy wszystkim nasze białostockie zajezdnie komunikacyjne oraz siedzibę BKM. Mieliśmy również okazje usiąść na sali konferencyjnej, gdzie wszystkim gościom nasz kolega Kacper przedstawił prezentację na temat historii komunikacji miejskiej w Białymstoku. W międzyczasie debatowaliśmy na różne tematy związane zarówno z naszą organizacją, jak i możliwościami jakie daje nam współpraca stowarzyszeń.

Drugi dzień minął już spokojniej, pod znakiem komunikacji międzymiastowej. Rozpoczęliśmy od zwiedzania warsztatów oraz zajezdni PKS Nova, następnie uczestnicy przeszli do zwiedzania wystawy Stowarzyszenia Kolejowe Podlasie oraz do przejażdżek na symulatorze kolejowym EN-57. Kolejnym punktem, na którym nam zależało, było pokazanie piękna wielokulturowego Podlasia, więc udaliśmy się w kierunku Supraśla. W międzyczasie staraliśmy się uczestnikom przekazać jak najwięcej wiedzy na temat naszego regionu. Po zrobieniu grupowego zdjęcia na tle Monasteru w Supraślu, ruszyliśmy w kierunku Świętej Wody. Po drodze zahaczyliśmy o kilka „fotostopów”, m.in. w Nowodworcach i Wasilkowie. Część osób skusiła się na podlaską kuchnię w ramach obiadu, następnie pojechaliśmy na ul. Węglową, celem zwiedzania wystawy Motoretro. Przed powrotem do hotelu pokazaliśmy uczestnikom największą Cerkiew w Polsce (Św. Ducha na Antoniuku) oraz Cerkiew o nietypowych kopułach (Zmartwychwstania Pańskiego na Słonecznym Stoku).

Po dwóch, wyczerpujących dniach, w hotelu Leśnym czekała na wszystkich kolacja w formie spotkania integracyjnego z grillem.

Ostatnim punktem, po krótkim podsumowaniu Zjazdu, była wystawa najnowszych, elektrycznych autobusów w Białymstoku oraz krótka przejażdżka.

W tym miejscu należą się szczere podziękowania:

• Marszałkowi Arturowi Kosickiemu – dzięki któremu Zjazd został dofinansowany w ramach promocji Województwa Podlaskiego,
  • Kierownikowi Warsztatu Pawłowi Stasielukowi za oprowadzenie po zajezdni KZK oraz przedstawienie zarówno teraźniejszego funkcjonowania jak i przyszłości spółki,
  • Dyrektorowi Bogusławowi Prokopowi za możliwość zwiedzania Centrum Zarządzania Ruchem oraz za bardzo obszerne przedstawienie działania BKM, karty miejskiej oraz możliwości, jakie dają kasowniki i biletomaty,
  • Dyrektorowi ds. rozwoju Pawłowi Jamrozowi za oprowadzenie po zajezdni KPKM oraz bardzo ciekawe przedstawienie pracy w zakładzie,
  • Przemysławowi Ganko za pokazanie zajezdni oraz dyspozytorni KPK,
  • Kierownikowi Józefowi Popławskiemu za oprowadzenie po terenie warsztatu KPK, pokazaniu ogórka oraz ogórka-holownika,
  • Prezesowi KPK Cezarowi Zajkowskiemu za długą rozmowę z miłośnikami m.in. na temat wizji przyszłości działania ekologicznej komunikacji miejskiej w Białymstoku,
  • Kierownikowi Stacji Obsługi Arturowi Zyskowi za pokazanie jak wygląda codzienna praca na warsztacie PKS Nova oraz pozostałych, ważnych dla działania firmy obiektów,
  • Mechanikowi Arturowi za szybką pomoc w usunięciu usterki w Autosanie, 🙂
  • Stowarzyszeniu Kolejowe Podlasie za udostępnienie swojej wystawy oraz możliwości skorzystania z symulatora kolejowego,
  • Stowarzyszeniu Miłośników Starej Motoryzacji i Techniki „Moto Retro” za zwiedzanie wystawy zabytków motoryzacyjnych,
  • Hotelowi leśnemu za bardzo miłą obsługę i smaczne jedzenie. 🙂

Poniżej zamieszczamy fotogalerię, którą przygotował Łukasz Olszewski.