Jelcz PR110M

DANE OGÓLNE

Producent: Jelczańskie Zakłady Samochodowe Jelcz S.A.

Marka i model: Jelcz PR110M

Rok produkcji: 1985

Lata produkcji modelu: 1983-1992

Ilość wyprodukowanych egzemplarzy: b.d.

Ilość miejsc siedzących / stojących / ogółem: 36 / 74 / 110

Masa własna: 9 800 kg

Masa całkowita: 17 280 kg

Układ drzwi: 2-2-2

Długość: 12 000 mm

Szerokość: 2 500 mm

Wysokość: 3 040 mm

Poprzedni właściciel: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Białystok (1985-1991), Komunalny Zakład Komunikacyjny (1991-2010)

W kolekcji Klubu: od 2010 roku

Obraz 1586

DANE TECHNICZNE

Silnik: WSK-Mielec SW 680/78/1; 6-cylindrowy, rzędowy, w układzie leżącym; pojemność skokowa 11 100 cm3; moc maksymalna 136 kW przy 2200 obr/min; maksymalny moment obrotowy 710 Nm przy 1400 obr/min; średnica cylindra 127 mm; skok tłoka 146 mm; stopień sprężania 15,8.

Skrzynia biegów: FPS Tczew S4-95 (licencja ZF); mechaniczna, 4-biegowa + wsteczny; synchronizowana.

Sprzęgło: WSK-Świdnik; suche, cierne, jednotarczowe, bez regulacji momentu obrotowego, wyposażone w tłumik drgań skrętnych, sterowane mechanicznie siłownikiem hydraulicznym wspomaganym pneumatycznie.

Wał napędowy: dwuprzegubowy, bezrurowy z wyrównaniem długości.

Most napędowy tylny: JZS Jelcz (licencja RVI); z pochwą typu „banjo” i zwolnicami w piastach kół jezdnych.

Zawieszenie przednie: zawieszenie mieszane; miechy powietrzne sterowane zaworami samopoziomującymi; sprężyny śrubowe; amortyzatory teleskopowe dwustronnego działania AT13; wahacze z przegubami metalowo-gumowymi obsadzone na łożyskach tłoczonych.

Zawieszenie tylne: zawieszenie mieszane; miechy powietrzne sterowane zaworami; resory piórowe; amortyzatory teleskopowe dwustronnego działania AT13; stabilizator.

Układ kierowniczy: FMS Szczecin 8065 (licencja ZF); hydrauliczne wspomaganie przekładni 10 MPa.

Układ hamulcowy: dwuobwodowy; hamulec roboczy mechaniczny, bębnowo-szczękowy, sterowany pneumatycznie, siłowniki osi przedniej tłokowe, siłowniki osi tylnej membranowo-sprężynowe; hamulec postojowy działający na koła tylnej osi za pomocą części sprężynowej siłowników.